top of page
Polish_20250120_162038429_edited_edited.jpg

Mijn pedagogisch beleid is gebaseerd op de pedagogische basisdoelen. Op deze pagina beschrijf ik hoe ik dagelijks werk aan de emotionele veiligheid, persoonlijke en sociale competenties, en het overdragen van normen en waarden. Daarnaast geef ik inzicht in mijn aanpak, speel-leeromgeving, activiteiten, en de interactie tussen kinderen.

Wil je meer weten? Neem gerust contact met me op voor een kennismaking!

Pedagogisch Beleid

Hoe ik bouw aan een veilige relatie met het kind
Elk kind dat bij mij komt, wordt verwelkomd in een warme en veilige omgeving. Ik investeer in een vertrouwensband door aandacht te geven aan wat het kind nodig heeft. Ik reageer consequent en sensitief op signalen en zorg dat het kind zich gehoord en begrepen voelt.

 

Hoe ik kinderen stimuleer zichzelf te verrijken
Door een balans tussen uitdaging en ondersteuning aan te bieden, help ik kinderen hun grenzen te verleggen. Ik observeer nauwkeurig wat ze aankunnen en bied activiteiten die passen bij hun ontwikkelingsfase. Hierdoor krijgen ze zelfvertrouwen en leren ze hun talenten kennen.

 

Hoe ik kinderen pro-sociaal gedrag leer
Ik stimuleer pro-sociaal gedrag door samen met de kinderen te praten over gevoelens, samen te werken en conflicten op te lossen. Delen, wachten op je beurt, en respectvol omgaan met elkaar zijn terugkerende onderwerpen in onze dagelijkse interacties.

 

Hoe ik normen en waarden overbreng aan kinderen
Door zelf het goede voorbeeld te geven, leren kinderen van mijn gedrag. Waarden zoals respect, eerlijkheid en vriendelijkheid komen terug in onze gesprekken en activiteiten. Ook gebruik ik momenten uit hun spel om normen en waarden spelenderwijs te bespreken.

Binnenkijken bij Chantal

bottom of page